در عصر حاضر شرکتها و سازمانها دیگر به جمعآوری و ذخیره اطلاعات در پایگاه دادههای عظیم نمیاندیشند؛ اکنون دغدغه اصلی شرکتها استفاده موثر از دادههای زیادی است که در پایگاه دادههای بزرگ ذخیره شده است سازمانها دیگر روی ذخیره رکوردهای اطلاعاتی حجیم سرمایهگذاری نمیکنند؛ بلکه برای سازمانها اطلاعات نهفتهای که در این رویکردها وجود دارد ارزشمند است اطلاعاتی که به مدیران در تصمیمگیریهای کلان سازمان کمک میکند و میتواند وضعیت سازمان را در آینده پیشبینی کند هم اکنون نیاز به سیستمهای که روی تجزیه وتحلیل دادهها کار میکند و از دادهها گزارشهای واقعی میگیرند بیش ازپیش احساس میشود. سیستمهای هوش تجاری؛ معانی مستتر در دادههای ذخیره شده درپایگاه دادهها را بیرون میکشند و از آنها برای اتخاذ تصمیمات درست استفاده میکنند.
سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای کاربردی در مهندسی کامپیوتر و فنآوری اطلاعات
سیویلیکا
زهرا نصیری اقدم